Usa 2011-2012

Är jetlagad som fan så nu kan jag väll blogga även fast jag borde sova, ska upp klockan 6 imorn...
Resan började med att vi bodde typ en vecka i La jolla, san diego, CA. Där firade vi jul, chillade, var på stranden, badade i poolen osv.. mina sysslingar bor där och har ett jätte fint hus där vi fick bo!
Efter några dagar kom familjen larby till san diego efter att dom firat jul i new york! Då åkte vi och deras familj till los angeles och åkte på universal studios i hollywood och gjorde lite annat, vi såg mamman från twilight, 2 killar från true blood, och lite andra typ! coola XD
Efter los angeles åkte vi till santa barbra, jättefint ställe! på hotellet hade vi pool, där badade jag, janina, nora och line typ hela tiden i santa barbra, på nyårs kvällen åkte vi ner till goleta beach och åt middag, där fanns en skit läskig pir som vi gick ut på hahah...
Sen åkte vi några timmar bil och kollade på lite olika grejer i kalifornien och stannade på ett ställe som hette moonstone, hela staden var i stort sätt hotell, vi bodde på en gata med typ 10 hotell! men det var najs för alla hade olika godis automater så vi smög in på dom andra hotellen på kvällen.. busigt.. där hade vi också pool och badade där 1 eller 2 gånger. på kvällen var det ganska mörkt ute och dimmigt och kallt men ´vi fick för oss att gå ner och bada i havet, vi var så jävla taggade och bah "årets första dopp!!" men det blev inget för det var svinkallt och stenig botten s vi vågade inte..
sen lämnade vi moonstone och åkte till ett ställe som heter carmel, vi åkte runt ett tag och letade hotell inne i stan, men jag, line, janina och nora tvingade dom vuxna att välja ett hotell med pool, och det fick vi, carmel mission inn hette det och var inte så jätte fint men en stor pool och jacuzzi så! brevid carmel ligger en stad som heter monterey, där åt vi på bubba gump (tips till alla som åker till USA) och jag och nora köpte en barn rätt och då fick man med jell-o haha sjukt äkcligt men ändå gott XD (det är gele) jag råkade tappa nora jell-o på golvet haha... bild kommer!
sen åkte vi till San franssisco och bodde typ mitt på union square som är ett shopping ställe och där köpte vi ganska mycket, dom hade även ett westfields som var sjuuukt stort!! annars när vi var dr gick vi över galden gate bridge (hoppas alla vet vad det är, annars är man efterbliven) det var hemskt att gå!! och så åkte buss ner till sausalito och åt på cafe tutti XD sen drack vi starbucks som jag gjort typ 20 gånger mist den här resan..
vi åktes även spårvagn som tydligen san fransissco är känt för eftersom det är sjukt branta backar där, vi stog på kanten och när man mötte en bil på vägen var den typ fett nära men blablabla tror ni vill se lite bilder i stället!
tack nora, line, janina och alla andra för att vi hade så jävla kul dom här veckorna!! :D
ful bild men måste ju lägga upp nån på mig själv..
bror i la jolla!
mina fötter vid poolen
starbucks <3
en surfare på pacific beach..
line på pacific beach!
haha vi leker med småbarnen på la jolla shores!
fashion valley!
jag innan vår roadtrip, påsen är full med chips och godis..
ett dimmigt los angeles :(
universal studios <3
familjen larby och bohlin gillar starbucks!
jag, nora och line gick ner till stranden i LA..
Dimmiga venice beach frn taket på vårat hotell :(
Vi myser på taket i venice beach :D
janina i santa barbra!
nora och jag på nyårs afton!
piren på goleta beach!
vi ska till poolen i våra morgonrockar när vi va i moonstone..
HAHA jellon!
golden gate bridge! såg vilda delfiner för första gången!!
jag och soulmate på någon indisk resturang!
suddigt san fransissco från en brant backe..
vet att bilden är sne men ni kan ju tänke er hur brant det va..
har 1000 bilder till som jag kanske laddar upp någon annan gång, kanske inte.. puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0